Advent 21.

Nos, amíg pihen a bejgli-tészta, essen szó a nevekről. Volt egyszer nekünk egy Magányos Csaposunk, aki emellett a Felfedezett névre is hallgatott, mert én találtam őtet a blogvilág sűrű erdejében. Ettől én is rögtön Felfedező lettem, bár Alessia mivoltomat sikerült mindvégig megőriznem. Magányos Csapos egy idő után már nem volt magányos, mert rátalált Teidére, és hamarosan megszületett Hegylakó. Aztán Ábel – neki kivételesen nincsen másik neve. Még. 🙂

Lazacomat, bár több néven is fut, úgy lehet felismerni, hogy mindig valamilyen vízhez kötődő “állat”, tehát ha Salmo Salmar vagy Vizicsibe kommentel bárhová, ugyanarról a mohácsi illetőségű hölgyeményről van szó. Ha már “állat”, van kutyánk is, mert hogyan másként lehetne elnevezni valakit, aki családtagként odavan egy golden retrieverért, mint Golden? Igaz, más kutyákat sem dob ki az ablakon, de a név marad. A férje természetesen Mr. Golden. És van Maccsunk is, aki önként adta magának a nevet, miután Kipling macskájának természetét ismerte fel a lelkében, egy másik “cicus” pedig Cirnyó, aki csak szimplán szereti a macskákat – ha más motiválta, majd kijavít. 🙂

Elfről egy ideig fogalmam sem volt, honnan szedte a nevét (Adimot még mindig nem tudom), de aztán megvilágosodtam, hogy az életük fontos részét képező Gyűrűk urából lehet a névválasztás. Esetleg ehhez kérnék egy kis segítséget.

És még további “állatok”: megismertem anno Sárkánykát, aki egy idő után átalakult Bébbé, és férjhez ment Vadkanhoz. Közben viszont bővült a család és farkasfalkává változtak. Volt közben némi denevér-beütés is, de ezt már végképp nem tudom beilleszteni a történetbe, mert igen rövid időszak volt, míg a vámpírcsaj létezett. Gyanítom az elnevezésnek köze lehet a hiányos, ám rendkívül egyedi és bájos külsőt kölcsönző fogsorhoz, amit adott neki a Teremtő. Lényeg az, hogy ebbe a családba hamarosan beleszületett a Vadpuna, aztán pedig Damján, aki – bár szép nevet kapott San Damiano után szabadon – kezdettől fogva nekem Döme volt, aztán az elnevezést lízingelték más családtagok is. A Béb nevű kismalac meglehetősen szókimondó természettel rendelkezik, ezért a “zagresszív” becenév is rögtön rajta ragadt, amitől viszont mindenki megkapta a tiszteletbeli “Z” betűt. Így lettem én Zalessia, Lazac Zanyus, Dzsénből pedig így lett Zember, de rajtunk még a mássalhangzók sem képesek kifogni, ezért a Z’mutter névre is hallgatok, mint második számú pótanya. Ki a Dzsén? Nos, Dzsén magyarul Jani, de mennyivel jobban hangzik a légiós, nemzetközi elnevezés.

Van egy Nannynk, akiről annyit kell tudni, hogy egy agyonvarrot légionárius, mégis megkapta ezt a nevet, amikor a frissen érkezett Vadpunát lezseren (ám gyengéden) tartotta a karjaiban. Van Enjoy és Katica nevű autónk és Angel névre hallgató kajakunk. Királyi többes természetesen, mert utóbbiba mondjuk bele nem ülnék semmi pénzért. De Enjoy-baby-vel már bejártuk Tolnát és Baranyát.

Sok vicces este emlékét őrzöm, amikor online volt Rege Ata, Csillagvihar, Mozart, Pipacs, Aliana, Ametiszt… néha átrepült felettünk egy angyal, aki nem csak nevében idézte Fra Angelicót, Nand mint rendszergazda őrködött felettünk.

Ezek után pedig ha azt mondom, a könyvemet Agyrágó Bogár tördelte be, szerintem nem csodálkozik senki. Ez az egész jó dolog. És gondolom ebből már azt is lehet tudni, miért került a bejegyzés a hálaadós adventi postok közé. 🙂

11 thoughts on “Advent 21.

  1. Öregek vagyunk barátságilag 🙂
    Elf azaz Tünde, mert a Gyűrűk urában elfek vannak, akik ugye tündék – na ez ződ volt? 🙂
    Adim pedig vagy 25 éves kitalált neve az embernek, eredetileg Adim A Des – szerepjátékhoz találta ki és rajtamaradt 🙂
    Éljen a blogol, aminek köszönhetjük egymást 🙂 És boldog karácsonyt!

    • Ja, ződ volt. 🙂 Remélem nem ábrándulsz ki belőlem, de nekem a Gyűrűk ura valahogy kimaradt, pedig próbálkoztam vele többször is. És Adim titkára is fény derült végre, jeeeee….!!! 🙂

  2. Hehe, ez de jó kis lista! 🙂
    (Én viszont szeretem a Gyűrűk urát, egyik kedvencem, de Elf nevének eredetére soha nem jöttem volna rá.)
    teide

Vélemény, hozzászólás?

